BookReview,  BuketLists&Planners

Book geek: Top 5 serii SF pe care TREBUIE sa le citesti

Dragilor azi revin cu in subiect cam neglijat in ultima vreme de mine… carti SF. Mai exact, serii SF.

Stiti deja probabil ca ador cartile SF in special cele ce contin si o poveste de iubire (sau mai multe) si sa aiba mai mult de 3 carti. Am in top 5 carti pe care il tot schimb imediat ce mai citesc cate o serie – da, stiu,sunt asa nehotarata – si pe care intentionez sa il mai ‘updatez’ si pe blog peste ceva timp.

Asadar, haideti sa vedem cum arata in prezent topul, vreti?

5. Jurnalele Vampirilor de L.J. Smith – dupa aceasta serie s-a facut serialul cu acelasi nume, desi nu au foarte multe in comun. Seria este mult mai buna (cel putin primele 4-5 volume) comparativ cu serialul. Pe scurt, un triunghi amoros format din Elena si cei doi frati Salvatore, Damon si Stefan, care trec prin tot felul de probleme. Merita citita seria pentru ca te face cumva sa intelegi de ce o fata ar alege ‘baiatul rau’ in locul ‘baiatului bun’ in ipoteza in care ambii o iubesc.

4. Vampirii Sudului de Charlaine Harris – seria care sta la baza serialului True Blood nu are cum sa nu te cucereasca din prima secunda, caci are de toate: actiune, poveste de dragoste, sex, drama. Seria merita citita datorita personajului principal, Sookie, care are calitatea extraordinara de a te motiva sa muti muntii din loc, fara sa iti fie teama de ceva. Ea este extreme de puternica, trece prin adevarate tragedii si isi revine de fiecare data, este curajoasa, isi pastreaza esenta neatinsa indifferent de oamenii pe care ii intalneste.

3. Tronul de clestar de Sarah J. Maas- e povestea unei asasine, Celaena, care a avut o viata ingrojitoare: i-au murit ambii parinti cand era mica, a fost gasita de stapanul Ligii Asasinilor, antrenata intr-un stil barbar, folosita pana la epuizare, a fost asasinat primul barbat pe care l-a iubit si care a iubit-o vreodata, iar apoi a fost trimisa intr-o mina sa moara. Norocul sau nenorocul, face ca ea sa nu moara acolo, sa ajunga in casa celui mai mare dusman al ei, ba chiar ajunge sa si lucreze pentru el, dar cine este cu adevarat ea? Ce secret ascunde cu sfintenie? Pentru mine este o serie de suflet, m-am atasat foarte mult de Celaena si chiar imi doresc sa ajung sa citesc ‘happy ending-ul’ ei.

2. Regatul spinilor si al trandafirilor de Sarah J. Maas – imagineaza-ti ca nu ai ce manca, nici tu si nici familia ta, iar asigurarea celor necesare lor este responsabilitatea ta, a unei fete de 16 ani, si faci asta de ceva ani deja. Asa incepe povestea lui Feyre, un suflet nefericit, cu prea multe responsabilitati si prea putine bucurii. Dar viata ei ia o cu totul alta forma in momentul in care il intalneste pe Tamlin, iar el nu este printul din poveste, ci un High Lord in regatul Primaverii, cu o putere extraordinara si care se mai si transforma intr-o bestie. Povestea este neasteptata, daca dupa primul volum crezi ca o cunosti pe Feyre, imi pare rau sa te dezamagesc, dar abia la al treilea incepi sa o intelegi. Seria asta chiar merita citita pentru ca te face sa intelegi ca nu tot ce pare negru e cu adevarat negru, si nu tot ce straluceste e cu adevarat frumos.

1.Intrumente mortale de Cassandra Clare – este seria mea de suflet si cea mai buna serie pe care am citit-o pana acum. Este povestea lui Clary, Jace, Alec, Isabel si Simon, prieteni buni, parabatai, iubiti, frati si, mai presus de toate, vanatori de umbre a caror menire este sa protejeze omenirea de Lumea Umbrelor. Totul este descris incredibil de realist, chiar simti ca esti acolo, relatiile dintre personaje sunt frumoase dar foarte complicate, iar povestile de dragoste sunt minunate. In primul rand seria merita citita pentru ca te ajuta sa intelegi foarte usor ca iubirea chiar vine in forme diferite pt fiecare persoana in parte, unii se indragostesc pe loc, altii in timl, la altii iubirea vine dupa prietenie, la altii prietenia nu poate evolua in iubire si, in sfarsit, sunt unii a caror sentimente cresc o data cu ei. Iar al doilea rand povestea este una atat de frumoasa incat sigur sigur te vei indragosti de personaje, nu am patit pana acum, dar simt ca si cum personajele mi-au dat putere in perioadele mele grele, doar iau una dintre carti si recitesc pasajele mele preferate si I’m strong again.

Acesta este topul meu in momentul de fata. Va rog, daca aveti ‘pofta’ de o serie SF sa alegeti una din cele de mai sus si sa imi spuneti cum vi s-a parut.

Voi ce serii SF ati mai citit? Chiar am nevoie de ceva inspiratie! Ati citit vreuna din seriile mele dragi?

Sa ne citim data viitoare cu bine!