BuketLists&Planners

Instrumente mortale de Cassandra Clare – review part III

Orasul sufletelor pierdute – e volumul cu numarul 5 din serie, si, pentru mine, cel mai ciudat dintre toate. Clary afla cu iubitul ei, Jace, este cumva controlat de Sebastian, fratele cel vitreg si rau, cei doi fiind ‘legati’ in mare parte pentru ca amandoi au ‘inviat’. Evident ca ea il iubeste atat de mult incat nu crede o secunda ca Jace ar fi cu adevarat rau, ba chiar fuge cu el si Sebastian incercand sa castige timp pentru a afla cum ii poate ‘desparti’. Simon are cumva rolul cel mai important, el este cel care trebuie sa fac rost de sabia Arhanghelului Gavril, dar cu ce pret? Alec ia niste decizii tampite, si il indeparteaza pe Magnus de el, iar intre Simon si Isabelle incep sa se aprinda scantei. Avem parte de inca o poveste de dragoste frumoasa dintre Maia si Jordan, cumva extrem de romantica, dar trista, el fiind principalul pion in distrugerea vietii ei, practic. Evident ca mama lui Clary, Jocelyn, efectiv nu o poate intelege pe fiica sa, nu intelege iubirea pe care i-o poarta lui Jace si faptul ca este dispusa sa mearga si-n Iad dupa el. Sunt cateva scene foarte romantice, cumva cartea e pentru o categorie de varsta ceva mai mare, deoarece exista multe referinte sexuale in ea, ba chiar si putin mai mult incest. Adica daca era ok intre Jace si Clary, pentru ca cei doi se luptau cumva cu ceea ce simteau, ceea ce e in aceasta carte nu e deloc ok… Personal mi s-a parut un volum putin prea tras de par, desi iubesc aceasta serie, volumul 5 nu m-a impresionat. In cea mai mare parte pentru ca Jace nu a fost Jace, iar finalul este…este sfasietor, extrem de dureros, sangeros, iar o parte din cei doi, Jace si Clary, mie mi se pare ca e cumva distrusa.

Orasul focului ceresc – pentru ca orice serie buna are si un final! Cea de-a sasea carte este superba, este plina de simboluri, de momente romantice, de destainuiri si cumva primim un mic cadou pentru ca am asteptat atat the happy ending. Jace si Clary sunt impreuna, din nou nu isi pot consuma iubirea, de data aceasta din cauza focului ceresc din venele lui Jace, cum l-a capatat…pai veti sti daca cititi cartea cinci! Dar in acest volum avem personaje cu adevarat mature, pregatite sa riste orice pentru cei dragi. Clary devine o adevarata razboinica, hotarata si curajoasa, un adevarat vanator de umbre, dar si femeia puternica din spatele unui lider innascut. Jace, Jace devine un adevarat lider, desi macinat de indoieli, de vina, luptatorul din ele e hotarat sa ii aprece pe cei apropiati cu orice pret. Singurul lucru de care este sigur este Clary si sentimentele pe care le are pentru ea, astfel incat ea e cea care il ghideaza cumva spre ‘lumina’. Alec si Isabelle invata sa riste totul pentru familie, chiar daca acea familie nu e de sange, ambi isi risca viata pentru fratele lor, Jace, dar si pentru Clary, Simon si Magnus, si amandoi isi recunosc slabiciunile in fata iubirii si isi  maturisesc sentimentele. Simon e un erou, un erou indragostit, ce nu mai gandeste langa femeia iubita, desi ii e teama sa ii marturiseasca sentimentele sale si ii e frica si de fratele ei super puternic, care il uraste pentru ca o ‘tenteaza’ pe Isabelle…sau cel putin asa crede Simon. Magnus e putin absent in acest volum, sau asa il percep eu, in mare parte din cauza rupturii dintre el si Alec, dar el e tot Magnus, un Magnus care sufera din dragoste, dar e tot el… Acest volum mi s-a parut extrem de frumos si de palpitant, romantic, romantic intr-un mod in care doar o carte SF poate fi. Iar scena de dragoste, pentru ca exista o scena de dragoste, este aproape perfecta! Si zic aproape, pentru ca eu, personal, o vedeam putin mai dirty, Jace pana la urma este plind de el si arogant, dar oricum scena este superba,

Si, dragilor, am incheiat si aceasta serie superba, desi m-am lungit super tare cu ea si deja am mai terminat o alta serie, Tronul de clestar. Sincer chiar cred ca ‘Instrumente mortale’ este o serie ce trebuie neaparat citita, in primul rand pentru ca ilustreaza o alta lume, dar este atat de bine scrisa incat efectiv ai impreisa ca e totul mai mult decat real. Povestea de dragoste este frumoasa, inspiratoare, dar relatiile de prietenie din aceasta serie sunt sarea si piperul povestii. Cum cei doi iubiti lupta unul pentru celalalt este minunat, dar cum lupta prietenii lor pentru ei si ei pentru a ii sti in siguranta pe cei dragi, asta este cu adevarat captivant.

Sper sa cititi seria, si mi-as dori sa imi spuneti cum vi s-a parut si voua, daca v-a cucerit asa cum m-a cucerit pe mine.

Pupici cu sclipici,

Gabriela Adelina