BuketLists&Planners,  Sanatate si nutritie

Monthly Challenges: Februarie

February-2018-Desktop-Calendar-Wallpaper

M-am decis ca anul acesta sa imi ‘ofer’ cate un challenge in fiecare luna, unele challenge-uri vor fi legate de sanatate, altele de sport, altele de cheluieli si tot asa, de toate pentru toti, cum as spune eu. Ideea mi-a venit in Ianuarie cand m-am lasat de cafea, iar pentru a ma motiva mi-am printat un un calendar unde mi-am „taiat” zilele in care nu am baut cafea, iar senzatia a fost foarte misto, si m-am gandit ca as punea sa pastrez aceasta senzatie. Astfel luna Februarie va fi numita „No sugar month”.

M-am decis ca e cazul sa renunt la zahar pentru ca am impresia ca in ultima perioada cantiatea de zahar pe care o consum a crescut din ce in ce mai mult, in special pentru ca TOTUL contine zahar. Tot ce este in comert are zahar, de la alimentele sarate precum biscuitii crackers si chipsuri, iaurturi light „naturale” si pana la apa plata. Da, da, unele sortimente de apa plata contin zahar. De ce? Simplu! Zaharul da dependenta ‘incurajand’ astfel consumul excesiv de alimente, iar cum societatea noastra e bazata pe consum… Cum credeti ca am ajuns sa cumparam mancare ca nebunii si majoritatea cumparaturilor noastre sa contina alimente procesate sau semipreparate?

Asadar de azi (da, de azi, imi place sa incep chestiile de Luni, deci…) eu nu am sa mai mananc zahar, iar pentru ca stiu cat va fi de greu si pentru a ma mentine motivata m-am decis sa incep o rubrica pe Facebook, acolo voi scrie in fiecare zi ce am mancat in ziua respectiva, cat de tare imi e pofta de ceva dulce, cum am combatut pofta, daca am trisat si, evidet, cum ma simt. Aceste postari le veti gasi cu #NoSugarMonth si am sa postez la sfarsitul fiecarei zile, seara, asta inseamna ca diseara vom avea prima postare. Am auzit ca a te lasa de zahar e o chestie super dificila, ca doar e un drog, iar procesul este unul de durata, in care am sa fiu extrem de nervoasa si disperata dupa ceva dulce. Daca e asa sau nu…vom vedea. Asadar, asigura-te ca mi-ai dat un like pe Facebook si ca ma urmaresti, ca sa vezi cum rezist tentatiei.

Luna aceasta nu ar trebui sa mananc nimic din ceea ce contine zahar: cozonac, prajituri, sosuri din comert, iaurturi cu fructe, lactate cu un continut mare de zahar, paine cu un continut mare de zahar – in special cea ambalata are mult zahar, chipsuri, biscuiti, ciocolata, ciocolata calda, inghetata, pizza din comert, mancare gata preparata din comert, dulceturi, compoturi, cidru, bere etc. Voi manca in schimb fructe, in limita a doua – trei fructe pe zi, deoarece si acestea contin fructoza, care de multe ori este daunatoare in procesul de „dezintoxicare”.

Deci, ce ziceti, dragilor, rezist sau nu? Voi cam cat zahar mancati intr-o zi normala?

Pupici cu sclipici,

Gabriela Adelina

12 Comments

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Don't forget to subscribe!

Daca ti-a placut ce ai vazut pe site, te invit sa iti treci adresa de email in casuta de mai jos pentru a fi mereu la curent cu cele mai noi articole.

Bine ai venit in familia mea online :)

Multumesc din suflet! Ma bucur foarte mult sa te am alaturi de mine in aceasta frumoasa calatorie. Sper sa revii cu drag aici si sa te fac sa pleci de aici cu un tonus bun si un zambet larg.

Spamming is not included! Pinky promise.