Sanatate si nutritie

Sanatos si ieftin

4272cf543218a1122a01c7334ca81c7f

Stiti cu ce traiesc studentii, in general? Cu sandwich-uri, cornuri cu ciocolata si cafea! Iar eu nu faceam exceptie de la regula pe vremea studentiei, nu imi pasa de o alimentatie sanatoasa, si si daca imi pasa nu imi permiteam o astfel de alimentatie. Iar lucrurile nu s-au schimba cu mult nici cand m-am angajat, diferenta fiind ca maturizandu-ma am inteles cat de important este sa incerci sa mananci cat mai sanatos, dar fiind insa realist, ca din cand in cand tot vei manca si chestii total nesanatoase.

Si iata-ma pe mine intr-o zi, hotarata sa mananc mai sanatos, stand in fata unor vitrine pline cu salate, supe crème, ciorbe, piept de pui la gratar, orez and so on, socata de cat de al dracului de scumpe sunt toate cele enumerate mai sus. Pai cum sa vreau sa mananc sanatos cand as da pe un pranz pe putin 50 RON si sigur m-as ridica de la masa lesinata de foame?!

Imi doream cu disperare o schimbare in alimentatia mea, dar la cum se prezentau lucrurile nu aveam sansa sa imi permit sa mananc asa cum imi propusesem. Nu va ganditi ca aveam un salariu exagerat de mic, nu nu, aveam un salariu rezonabil, dar chiar si asa ar fi insemnat sa dau prea multi bani pe mancare, bani pe care nu eram dispusa sa ii cheltui astfel.

Pai ce era de facut intr-o astfel de situatie? Putina cercetare!

Dupa cateva ore de ‘sapat’ pe google (oh, Google, my old friend!) am descoperit ca, pana la urma, se poate manca sanatos fara a iti dai tot salariul pe mancare, dar e putin de munca cu asta. Crede-ma, insa, cand iti spun ca merita toata munca din lume!

397619e8c01d814c71fbdeba5301ca4d

Deci, cum faci sa mananci sanatos si ieftin?!

Make your own food

Regula de aur cand te hotarasti sa mananci sanatos este sa fii constient ca va trebui sa gatesti cat de des poti. Fie ca iti alegi o zi din saptamana cand sa gatesti pentru tot restul zilelor, fie ca preferi sa gatesti in fiecare seara, fie ca preferi sa iti pregatesti intr-o zi ingredientele care se fac mai greu ca apoi doar sa ‘combini’ pentru a creea preparatele, trebuie sa iti asumi ca de gatit nu ai sa scapi.

Daca iti pregatesti tu mancarea vei sti exact ce pui acolo, o vei face exact atat de condimentata cat iti doresti, poti sa iti alegi portiile astfel incat daca esti genul care mananca de maxim 2 ori din aceasi mancare (ca mine) e foarte usor sa iti faci doar doua portii. In plus, vei manca cu mult mai multa pofta preparatele, pentru ca gatitul e ca preludiul, iti deschide apetitul.

Today’s menu is…

de6dd93f88f370be152019eaaef96e4e

Pentru a iti fi cat mai usor sa gatesti si sa iti tii in frau poftele, fa-ti un meniu saptamanal, astfel nu vei intra in pana de idei, vei sti exact ce optiuni ai si vei fi super organizata. Nu trebuie neaparat sa iti treci pe hartie fix preparatul, poti trece ingredientele, alimente care ti-ar place sa le incerci pentru prima data in saptamana respectiva, baza pentru mancare sau orice alta variatie.

De exemplu, sa zicem ca as vrea sa mananc ceva pe baza de pui, deci am sa trec in meniu ‘pui’, voi vedea pe moment cum combin, sau vreau sa incerc quinoa, dar nu stiu exact sub ce forma, am sa scriu pur si simplui ‘quinoa’.

Let’s go shopping!

Acum, daca vei incepe sa gatesti vei avea nevoie de… ingrediente, evident! Fa-ti o lista de cumparaturi si fugi in piata. Da, da, in piata, nu in supermarket! Daca ai un magazin in piata unde vand produse vrac este si mai bine. Uite-te pe meniu si vezi ce ai in casa, ceea ce iti lipseste trece pe lista, daaaar cand esti la cumparaturi alege intotdeauna varianta XXL ale produselor ambalate. Adica, nu cumpara o punga de 200 g de quinoa pe care o vei manca la maxim 2-3 mese, cumpara minim 500 gr, in general e mult mai convenabil sa alegi variantele XXL. Iar daca constati ca e prea mult pt tine si crezi ca vor expira produsele pana le vei consuma, nu astepta sa se strice, poti oricand sa le faci o bucurie prietenelor, rudelor si sa ii inviti la masa sau sa le oferi ceea ce ti se pare ca e in plus. Sunt sigura ca se vor bucura. Daca, insa, cumperi produsele vrac, alege sa cumperi fix atat cat vei consuma.

Don’t waste food!

5e497d6a20ba4826a9c87a4b0af5ad77--human-rights-food-networktrishaO data ce ai inceput sa iti pregatesti mancarea invata sa nu arunci decat ceea ce nu mai poate fi folosit. Ce inseamna asta? Daca ai facut prea mult din orice si nu mai poti manca, nu arunca, pune-le in casolete si congeleaza-le pentru a le consuma cand ti se mai face pofta sau da-le cuiva care s-ar bucura sa primeasca o portie de mancare. Sau daca ai folosit jumatate de ceapa, nu arunca cealalta jumatate, pune-o la frigider in folie si foloseste-o a doua zi la o salata de rosii. Sau daca ai niste rosii mai moi, care nu sunt foarte apetisante, toaca-le, pune niste aspirina sau conservant peste ele si sare, pune-le intr-un borcan si baga-le la frigider. Vor fi delicioase data viitoare cand faci o ciroba.

Si tine minte ce alimente au fost ‘prea multe’ astfel incat data viitoare sa cumperi mai putin sau sa le imparti cu cineva drag.

Be creative

In bucatarie e foarte important sa iti permiti sa experimentezi, sa ai curaj sa incerci chestii ‘ciudate’ si sa ai incredere in gusturile tale. Da, poate orezul fiert nu merge cu salata de rosii, dar mie imi place. Nici piure-ul de cartofi nu merge cu branza, dar eu adooor combinatia. Experimenteaza! Fii creativ. Porneste de la idea ca orice merge cu orice, si nu exista ‘x nu se poate manca cu y’. Crede-ma, x se poate manca cu y, si cu siguranta ar fi delicios cu z. Doar incerca!

647506e0a01afeed941def164fc94ff6

Sper ca sfaturile mele sa te ajute si sa te motiveze sa mananci putin mai sanatos azi in comparatie cu ieri. Daca te-am facut macar putin sa te gandesti ca e totusi usor si ieftin sa mananci sanatos, eu ma declar multumita.

Ca de obicei, va rog sa imi spuneti care sunt modalitatile pe care le stiti de a manca sanatos, dar si ieftin si care sunt ponturile voastre pentru a reusit asta.

Pupici cu sclipici,

Gabriela Adelina

Sursa poze: pinterest.com

 

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Don't forget to subscribe!

Daca ti-a placut ce ai vazut pe site, te invit sa iti treci adresa de email in casuta de mai jos pentru a fi mereu la curent cu cele mai noi articole.

Bine ai venit in familia mea online :)

Multumesc din suflet! Ma bucur foarte mult sa te am alaturi de mine in aceasta frumoasa calatorie. Sper sa revii cu drag aici si sa te fac sa pleci de aici cu un tonus bun si un zambet larg.

Spamming is not included! Pinky promise.